Information / Texts /

Statement “Mastermind”

Mastermind

Recently, and quite coincidently, I rediscovered the game ‘Mastermind’. I was immediately enraptured by it. I remembered that I used to play it as a kid. The aim is to crack a colour code in as few steps as possible. You win the game with an intuitive logic: it is a kind of trial and error process.
As a painter you have to deal with compositional space: the traditional figure in relation to a space. Mastermind has helped me to solve this problem.
I think my new works and the way they are installed in this exhibition is a reflection on this manner of working. Here, the stories are to be read in between, “zwischen den Zeilen”.

Henrik Kröner 2010

Mastermind

Recentelijk en bijna toevallig herontdekte ik het spel ‘Mastermind’. Onmiddellijk was ik erdoor in verrukking gebracht. Ik herinner me, dat ik het als kind vaker speelde.
In dit spel moet je een kleurencode kraken in zo weinig mogelijk stappen. Je wint het spel met behulp van intuïtie en logica; intuïtieve logica. In de zin van trial and error.
Als schilder heb je het te maken met de beeldruimte, het traditionele “Figur und Grund” probleem. Mastermind heeft mij hiermee geholpen.
Ik denk dat op deze manier mijn nieuwe werken zijn gemaakt en deze expositie is ingericht. De verhalen kun je ertussen lezen, ‘zwischen den Zeilen’.

all texts: